Saturday, May 25, 2013

Buat Duit Dengan Kerja Dari Rumah.



Kerja dari rumah adalah alternatif kepada mereka yang inginkan pendapatan lebih menerusi kerja separuh masa. Selepas penat bekerja pada siang hari, anda pasti tidak mahu melakukan kerja part time yang memenatkan untuk mendapatkan wang lebih. 
Selain kerja part time, kerja dari rumah juga boleh di amalkan suri rumah, penganggur, mereka yang berminat dengan dunia perniagaan dan pelajar yang sedang bercuti.

Kerja dari rumah paling mudah yang anda boleh lakukan adalah menjalankan perniagaan internet. Antara perniagaan internet yang anda boleh laksanakan dari rumah adalah menjual produk fizikal, menjual produk digital dan menjual produk perkhidmatan.



Menjual produk Fizikal.

Menjual produk fizikal adalah menjual produk berbentuk fizikal kepada pengguna – pengguna internet.  Antara contoh produk fizikal adalah vitamin, pembersih muka, baju bola dan kasut. Anda boleh lakukannya secara affiliate, dropship atau anda menjual produk fizikal anda sendiri. Produk fizikal mempunyai permintaan yang banyak di internet.

Menjual produk digital.

Produk Digital yang boleh di jual adalah maklumat dalam bentuk ebook, video dan MP3. Selain itu, anda juga boleh menjual hasil foto anda, hasil grafik dan hasil seni yang lain.

Menjual produk Perkhidmatan.

Antara perkhidmatan yang anda boleh jual di internet adalah menjual perkhidmatan printing, menulis, mencipta grafik dan melakukan promosi untuk peniaga yang lain.

Untuk memastikan usaha buat duit dengan kerja dari rumah anda berjaya, berikut ada beberapa tip untuk anda ikut:

  1. Sediakan ruang untuk anda bekerja.
  2. Tetapkan jadual bekerja dan pastikan anda ikut jadual tersebut.
  3. Sediakan rancangan perniagaan untuk perniagaan internet anda.
  4. Pastikan anda ada ilmu yang cukup untuk meluaskan perniagaan internet anda.
  5. Gunakan modal yang anda mampu. Jangan sesekali percaya kepada perkara hype dan perkara yang menjanjikan kekayaan segera.
  6. Sentiasa percaya setiap usaha perlu bermula daripada bawah.
  7. Jangan berputus asa selagi anda tidak berjaya.
  8. Sentiasa dahagakan ilmu.



No comments:

Post a Comment